هل يستمر الشناوي في حراسة مرمى الأهلي؟.. كولر يُجيب ويؤكد: هذا من يجب محاسبته



تحدث السويسري مارسيل كولر المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي عن خطأ محمد الشناوي حارس مرمى الفريق في الهدف الذي أحرزه سيراميكا كليوباترا.

وتعادل الأهلي مع سيراميكا كليوباترا بهدف لكل فريق في المباراة التي جمعت بينهما مساء اليوم الأربعاء ضمن منافسات الجولة العاشرة من بطولة الدوري الممتاز.

ووجه أحد الصحفيين سؤالا لمارسيل كولر في المؤتمر الصحفي بعد المباراة عن إمكانية ابعاد محمد الشناوي عن تشكيل الفريق بعد أخطائه المتكررة، ورد مدرب الأهلي: "لسة مشوفتش اللعبة لازم اتفرج عليها واشوف هو غلط ولا هي فاول".

وأضاف: "الكورة اتلعبت بشكل كان المفروض يتأمن اكتر من كدة الشناوي زي اي لاعب ممكن يعمل اخطاء انا مش بحاسب بالقطعة مش واحد يعمل غلط اطلعه الكلام ده بينطبق على حارس المرمى زي اللاعب".

وأكمل: "المفروض كان لاعب يمسك لاعب سيراميكا كليوباترا المفروض اللي يتحاسب اكتر اللاعب اللي ساب المان بتاعه اللي يحط الكورة كدة رغم اننا متدربين عليها وقايلين ان سيراميكا بيلعبها بالطريقة دي ورغم كدة اللاعب قدر يهرب ويلعبها بسهولة".

وأتم كولر حديثه: "الخطأ مشترك وان كان مش عاوز اقول الشناوي اخطأ فيها لازم اتفرج عليها تاني انا مش بحاسب اي لاعب بالقطعة".

استطلاع الراى


أفضل لاعب بفريق الأهلي بدوري أبطال أفريقيا؟
دوري أبطال أفريقيا - 2024

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر
تطبيق الأهلي.كوم متاح الأن
أضغط هنا