شوبير: الأهلي أنهى اتفاقه مع ثنائي جديد وينتظر «زر» كولر



كشف أحمد شوبير الإعلامي بقنوات أون تايم سبورتس عن إنهاء النادي الأهلي اتفاقه مع ثنائي جديد لتدعيم صفوف الفريق الأول لكرة القدم بالنادي خلال فترة الانتقالات الصيفية الجارية.

وقال شوبير خلال حديثه عبر إذاعة أون سبورت: "الأهلي شبه أنهى الاتفاق مع أثنين لعيبة منهم لاعب برازيلي وده مش هيكلف خزينة الأهلي كتير.. والأندية بدأت تلجأ للاعبين الأجانب لأن أسعارهم أقل من اللي في مصر".

وأكمل: "اللاعب كويس أوي أوي والاتنين لعيبة في الخط الهجومي.. هما مستنيين حد يدوس على الزر مين هو؟ مارسيل كولر هيقول موافق عليهم هيجوا هيقول لا الصفقتين هيقفوا.. إدارة التعاقدات والتسويق متأكدين أن كولر هيوافق على الاتنين لعيبة".

وواصل: "متى تضح الصورة؟ لما الراجل (مارسيل كولر) يدي قرار نهائي لأن الصفقات سواء شادي أو مصطفى أو سافيو النادي كان مخلصها قبل قدوم كولر".

وأتم شوبير حديثه: "بالنسبة للنادي الأهلي خلص قصة كريم الدبيس وعبد الرحمن رشدان انتهت والولاد وقعوا 5 سنوات وعملوا جلسة التصوير.. والتشيكي مايكل بروكيتش المدير الفني لقطاع الناشئين مبسوط جدا بمحمد زعلوك واجتمع مع اللاعب وصفقة اللعيبة بتاعت وادي دجلة انتهت تماما".

استطلاع الراى


ما رأيك في تطبيق الأهلي دوت كوم الجديد؟
الدوري العام - 2023

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر
تطبيق الأهلي.كوم متاح الأن
أضغط هنا