أمير مرتضى عن كارتيرون: محدش بيختار اللي فوقيه.. فيه ناس على الدكة معرفهاش



ألمح أمير مرتضى منصور، المشرف العام على قطاع الكرة بنادي الزمالك –الجديد القديم- أنه قد يقوم بإجبار باتريس كارتيرون، المدير الفني للفريق على اختيار جهاز معاون له خلال الفترة المقبلة.

وقال أمير مرتضى في تصريحات للصحفيين مساء اليوم الثلاثاء: "كارتيرون ؟ (اللي في مصلحة النادي هيتعمل، محدش بيختار اللي فوقيه، قصة أنا مش عاوز مشرف أو مدير كرة أو رئيس نادي لأ، كل واحد يعمل شغله بس) ".

وأضاف:" (الصح وحق ربنا الصراحة... –قطع حديثه واستكمل- فيه ناس قاعدة على الدكة أنا مش عارف هما مين، الناس دي من الجهاز الفني والإداري، أنا قعدت 3 سنين في النادي ومش عارف مين قاعد على الدكة) ".

وأكمل:" (المدرب العام الجاي هيختاره كارتيرون أكيد، إحنا بنتكلم في حاجات ضرورية، أنا معنديش أجندة ومش جاي اطفشه، الراجل ده كان أكله وشربه ونومه وخروجه وسفره معايا أنا، أنا مش جاي انتقم منه) ".

وأكمل :" (الناس اللي بنتعامل معاهم مطالبين ينشطوا الذاكرة شوية ويعرفوا طريقة التعامل قبل كده كانت ازاي، اللي بيحصل بقاله سنه ده بوعد الناس مش هتشوفه تاني.. فكرة إننا مادة خام في الإعلام، ده مش هيحصل طول فترتي) ".

وأتم:" (هعمل لجنة لملف قضايا الزمالك في الاتحاد الدولي لكرة القدم، دي حاجة متقلش أهمية عن التتويج بالدوري، يا فرحتي كسبت الدوري والقيد عندي موقوف واحتمال يتخصم مني) ".

استطلاع الراى


هل يحقق الأهلي لقب دوري أبطال أفريقيا؟
كأس السوبر الأفريقي - 2021/2022

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر