رئيس الزمالك لعمرو الجنايني: انت أهبل والواد الكومبارس فضل ايه الغل اللي جواك يالا يا صغير انت يالا



هاجم رئيس الزمالك مرتضى منصور اللجنة الخماسية التي تدير اتحاد الكرة بسيل من الألفاظ والعبارات على الهواء حيث يقودها عمرو الجنايني وعضوية محمد فضل وجمال محمد علي وآخرين وذلك على خلفية إيقافه 6 مباريات مع تغريمه 200 ألف جنيه من قبل لجنة الانضباط.

وقال: لن أتحدث احتراما للقضاء ولكن من أين أتت عقوبة إيقافي عن حضور 6 مباريات وغرامة 200 ألف جنيه وماذا لو أقيمت مباراة داخل الزمالك هل تستطيع منعي "هو انتوا مش عايزين تتعلموا ايه الواد العبيط اللي كل شوية أنا تاعبه أوي دانا تاعبك أوي يالا دانت لمؤاخذه بقه كده".

وأضاف: أريد نص صريح في لائحة أو قانون بوجود تلك العقوبة مفصلة  ومصاغة بالإيقاف وحجم الغرامة "جرى ايه يا عمرو ياجنايني مالك يبني مالك هايج فينا عايز تبين للناس انك دكر دانا لو زأرت زأرة واحدة هتخش تحت السرير انا مستعد اجيلك البنك آخدك وأنزل بيك ومعاك الواد الكومبارس اللي كان عايز يلعب في نادي الزمالك وانا مرضتش".

وأكمل: "ايه الغل اللي جواك يالا يا صغير انت يالا" ولماذا 6 مباريات لماذا ليست أقل أو أكثر ولعمرو الجنايني "انت جاي تقلبني ليه 200 ألف جنيه هو أنا كل ما أجمع فلوس من موكل انت عايز تاخدهم مني انت أهبل".

واختتم: أين وزير الشباب والرياضة هو المسئول عن مراقبة المؤسسات الرياضية وتطبيقها للقوانين واللوائح من عدمها وعليه أن يحاسب اتحاد الكرة أنه يطبق عقوبات بدون نص قانون وأيضا يوجد حكم قضائي أنه لا يجوز لمؤسسة رياضية أن تعاقب مؤسسة رياضية أخرى.

استطلاع الراى


أفضل لاعب بفريق الأهلي في الموسم؟
دوري أبطال أفريقيا - 2020