شوبير: عليَّ الطلاق هي اللي بتمشي الدوري وأطرح هذا السؤال على اتحاد الكرة


يرى أحمد شوبير نائب رئيس اتحاد الكرة بأن مسابقة الدوري تديرها لفظ " عليَّ الطلاق" وهو ما حدث في الفترة الأخيرة من تأجيل مباريات.

وأوضح شوبير خلال تصريحات لإذاعة اون سبورت اف ام: " مسابقة الدوري بتمشي بعلي الطلاق، علي الطلاق ما هلعب ،اليمين ما وقعش، مفيش بطولة بتمشي كده، وعلى فكرة والله العظيم ، جدع صاحبها بيعمل اللي هو عاوزه بل الأكتر من كده اللي بيعمل فيهم كده سمعا وطاعة ولو حد قال كلمة حق بايخد هجوم ما حصلش في التاريخ".

ووجه أحمد شوبير سؤالا لمجلس إدارة اتحاد كرة القدم المصري: "هل المفروض يحصل اجتماع لبحث الأزمة؟ الطبيعي الدوري باقيله أسبوعين ومهدد، هل يكون قعده تتشاور مجرد سؤال، اللي عنده إجابة يقولي، الموضع في غاية الأهمية والخطورة ".

"البطولة الأولى مهددة والبطولة الثانية مجهولة والبطولة الثالثة ذهبت مع الريح، كل ده موسم استثنائي ألا يدعو هذا إلى الاستعداد للموسم الجديد وجلسات مستمرة وتصحيح الوضع للموسم المقبل ولا العناد طول ما الدنيا ماشية كده لا السنادي واللي اللي جاية ولا اللي بعدها هيكون عندك".

واختتم شوبير تصريحاته القوية ضد اتحاد الكرة: "لازم يكون فيه نظام محطوط، الرهان على النظام، مفيش نظام فيه فشل، قصة بقى تسلط ناس عشان تهاجم ناس وتعمل على ناس ده طبيعي، فيه ناس تخاف وتترعب وناس مبيهماش وناس عندها الشجاعة وناس عندها الجبن هذه مرحلة الشجاعة لازم تكون قوي طول ما الإتحاد أضعف من الأندية وأن يتم تطبيق النظام على الجميع".

طالع أيضا

الأهلي: ندرس الموقف من جدول الدوري واجتماع بين الخطيب وعبد الحفيظ

شوبير عن جدول الدوري: ما يحدث بسبب المجاملات اللي مالهاش حصر والرعب الذي لا ينتهي

حرس الحدود: لن نواجه بيراميدز قبل مواجهة الزمالك.. موقفنا واضح

اتحاد الكرة يجامل الزمالك علانية بإعلان جدول مباريات عالكيف

ضربة لتكافؤ الفرص.. الكشف عن موعد الأسبوع الأخير من الدوري بدون القمة والزمالك يواجه الجونة أو الحدود

مباريات الزمالك أمام الفرق المهددة بالهبوط

حسابات معقدة - بالنقاط والمباريات المتبقية.. 6 فرق يتنافسون على البقاء في الدوري بالجولة الأخيرة

استطلاع الراى


بعد استبعاد عمرو وردة من المنتخب
الدوري العام - 2019