تركي آل شيخ: متعب طلب مني إقامة مباراة اعتزاله .. وسعد وفتحي حاولا الانضمام لبيراميدز

تركي آل شيخ: متعب طلب مني إقامة مباراة اعتزاله .. وسعد وفتحي حاولا الانضمام لبيراميدز

هاجم تركي آل شيخ رئيس الهيئة العامة للرياضة السعودية الثنائي محمد فضل مدير التعاقدات بالنادي الأهلي وعماد متعب لاعب الفريق السابق والذي أعلن اعتزاله اللعب حديثًا.

وقال تركي آل شيخ في تصريحات لقناة بيراميدز عقب مباراة الفريق أمام انبي بالدوري "محمد فضل بيطلع في قناة المفروض انها بنتقل الدوري وبينتقد تجربة بيراميدز وهو يمثل أحد الأندية، طب افصلوه عن النادي علشان لما نتكلم عليه منبقاش بنتكلم عن النادي للي هو بيشتغل فيه".

وأضاف في حديثه عن فضل "يا سبحان الله لما يشتغل في قناة تانية يبقى كويس وتمام وحلال ولما حد تاني يشتغل في قناة تانية يبقى خاين وبايع للمبادئ".

وتابع "بس يا فضل لو انت مش مقتنع بالفكرة وتجربة بيراميدز بتجري ورا الناس اللي شغالة معايا ليه علشان عاوز تيجي تشتغل في القناة".

وتطرق آل شيخ للحديث عن عماد متعب لاعب النادي الأهلي السابق وقال "عماد متعب بتجري ورا الناس اللي شغالة معايا ليه علشان تشتغل في القناة، ليه طلبت أنى اعملك ماتش اعتزال ولما رفضت كتبت على تويتر محدش يغير مبادئه".

ومن ناحية أخرى تحدث تركي عن ثنائي الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي أحمد فتحي وسعد سمير وقال "سعد سمير واحمد فتحي كانوا بيجروا ورا العاصي وكيل اللاعبين قبل يومين من غلق باب الانتقالات لانهما يريدان الانضمام لبيراميدز، انتوا بتكدبوا على مين؟".

وكان El-Ahly.com كشف كواليس تجديد سعد سمير لعقده مع النادي الأهلي في جلسة سريعة حدثت بمطار اديس ابابا في اثيوبيا اثناء سفر الفريق الأول لكرة القدم إلى الجابون لخوض مباراة الإياب امام مونانا في دور الـ32 من بطولة دوري ابطال افريقيا "طالع المزيد من التفاصيل".

وأكد محمد يوسف مدرب النادي الأهلي والقائم بأعمال مدير الكرة في تصريحات نشرها الموقع الرسمي للنادي الأهلي في وقت سابق أن سعد سمير قام بالتوقيع على عقود تجديده للفريق الأحمر "على بياض" منذ ما يقرب من أربعة أشهر

 

طالع أيضًا:

مدرب انبي: انا ولا فارق معايا اهرام ولا اخبار .. وهل من العدل ان يفوز فريق بعينه؟

أفشة يهدي بيراميدز اول 3 نقاط في الدوري بهدف قاتل في شباك انبي

X